2022.07.26

Organizacija skaitmeninėms inovacijoms nepasiruošusi? O jūs, kaip vadovas (-ė)?

Kaip padidinti mokslinių tyrimų produktyvumą akademinėse organizacijose?

2022.07.05

ISM organizuos pasaulinę konferenciją „Age in the Workplace“

2022.07.05

Tyrimas: žmonijos arogancija ir ambicijos, ekstremali klimato situacija ir nuolankumo aplinkos etika

2022.07.05

Gediminas Buivydas, ISM Executive School Skaitmeninės transformacijos ir verslo modulio vadovas

 

Bendraujant su įvairių įmonių vadovais apie skaitmenines inovacijas ir technologijų galimybes neretai tenka išgirsti tokias frazės, kaip „mūsų kompanija nepasiruošusi“, „mes tam neturime reikiamų kompetencijų, resursų“. Šie argumentai dažnai naudojami teisinant savo nepakankamas žinias ar trūkstamą iniciatyvą domėtis pokyčiais, juos diegti ir tapti jų dalimi. Šiandien rinkoje vis dar turime nemažą dalį įmonių, užsimerkiančių prieš visus organizacijas keičiančius procesus, o ši atsakomybė krenta vadovams, kurių pareiga vesti organizaciją į priekį.

 

XXI a. verslams tradiciniai metodai nebetinka

 

Sąstingis technologinių sprendimų diegime neretai kompanijas ištinka dėl lyderių žinių trūkumo ir bendro supratimo, kaip veikia dirbtinis intelektas, blockchain ir kitos rinkas keičiančios technologijos. Nereta kompanija vis dar naudojasi 90-aisiais sukurtomis sistemomis, kurios nebeatitinka šiandienos poreikių, jų vystymas ir integravimas kartu su kitomis sistemomis sudėtingas, o rasti žmogų, gebantį su jomis dirbti tampa misija neįmanoma.

 

Ne vienas pokyčių vengiantis lyderis vis dar veikia vadovaudamasis senais vadybiniais principais, kurie jau nebetinka XXI a. gimusiems verslams. Ieškant naujų vertės kūrimo būdų, dabartinės kompanijos reikalauja visiškai kitokių vadybinių elementų, kitokio požiūrio, kitokio gebėjimo organizuoti komandų darbą, suprasti reikiamų kompetencijų poreikį, užtikrinti greitą ir sklandų sprendimų priėmimą, noro eksperimentuoti ir gebėjimo toleruoti klaidas.

 

Technologijos didina konkurenciją tarp vadovų

 

Jeigu šiai dienai jūsų darbe IT technologinių žinių reikia nedaug – neapsigaukite, Jūsų konkurentai tam ruošiasi. O pastarųjų poreikis gali pasireikšti greičiau nei jums atrodo - jau rytoj ar net kitame darbe. Mat skirtingi sektoriai skaitmenizacijos yra paveikiami nevienodu greičiu – pavyzdžiui, paslaugų sektoriuje ryškūs pokyčiai matomi jau darbar, tuo tarpu infrastruktūrinėse organizacijose procesai vyksta lėčiau. Tačiau nauji metodai, įrankiai ir praktikos be abejonės taps neišvengiama kiekvienos organizacijos realybe.

 

Dar visai nesenai, prieš pandemiją, didžioji dalis verslų investicijas į IT laikė kaštų centru - tik nedaugelis šią kryptį laikė strategine galimybe įgyti konkurencinį pranašumą. Pandemijai pagreitinus skaitmenizacijos procesus, pasikeitė ir vadovybės supratimas, kad investicijos į IT reikalingos ne tik konkurencinio pranašumo išlaikymui, bet ir jo įgijimui. Šiandien galima stebėti išaugusias organizacijų investicijas į kliento aptarnavimo ir patirties e-kanaluose gerinimą, mat atsirado supratimas, kad pastarieji gali tapti ne tik šalutiniai, tačiau pagrindiniai pajamų šaltiniai.

 

Tokią pačią situaciją galime stebėti ir vadovų pozicijų konkurencinėje rinkoje. Didelė dalis kol kas į technologines žinias žiūri kaip į mažai reikalingą sritį, tačiau jau netrukus susidursime su situacija, kuomet bazinių skaitmenizacijos žinių neturintis vadovas rinkoje taps nebekonkurencingas. Pagrindinių skaitmenizacijos suteikiamų galimybių neišmanantis vadovas praras progą didinti savo ir savo įmonės konkureningumą, nes nežinos, kaip ir kokius duomenis analizuoti, nesupras, kaip kuriami e-produktai, kaip juos vystyti atsižvelgiant į klientų poreikius. Šie įgūdžiai jau dabar reikalingi tokiu pat lygmeniu, kaip gebėjimas naudotis kompiuteriu.

 

Kas atsakingas už skaitmenizacijos pokyčius?

 

Skaitmenizacijos žinios vadovui reikalingos ne tik pokyčio inicijavimui, tačiau ir gebėjimui valdyti pokyčius teisingai formuojant organizacijos struktūrą. Mat ypač tradicinėse organizacijose, kuriose egzistuoja tradicinė hierarchinė struktūra, kyla klausimas, ką paskirti atsakingu už skaitmenizacijos strateginės krypties įgyvendinimą? IT vadovą? Technologijų vadovą? Rinkodaros vadovą? Tačiau ar esate girdėję apie skaitmenizacijos vadovus (angl. k. Chief Digital Officer)?

 

Skaitmenizacijos vadovai iš esmės yra pokyčių agentai organizacijose, kurių tikslas -  holistiškai matyti visą organizaciją, suprasti jos veikimo principus ir  ieškoti technologijų panaudojimo galimybių vertei kurti. Užsibrėžtų tikslų įgyvendinimui itin svarbus IT ir skaitmenizacijos vadovų bendradarbiavimas.

 

Tokios pozicijos žmonių vis daugėja, ypač didelėse organizacijose. Šios rolės atsakomybės taip pat gali būti suteiktos ir esamoms pozicijoms (rinkodaros, verslo plėtros, IT, finansų, administracijos, strategijos vadovams), ypač mažesnėse organizacijose. Ši pozicija – tai viena įdomiausių šio dešimtmečio profesijų, atnešanti daugybę karjeros ir asmeninio augimo galimybių.

 

Tad siekiant užsibrėžtų rezultatų įgyvendinimo, labai svarbus vadovo tikėjimas, pasitikėjimas ir mandato veikti davimas šios pozicijos žmogumi. Kitu atveju, darbus stabdys nesibaigiančios diskusijos, kodėl reikia pokyčių, kokia jų vertė ir prasmė.

 

Daugiau apie skaitmeninės transformacijos ir verslo modulį skaitykite HERE.

Gediminas Buivydas, ISM Executive School Skaitmeninės transformacijos ir verslo modulio vadovas

 

Bendraujant su įvairių įmonių vadovais apie skaitmenines inovacijas ir technologijų galimybes neretai tenka išgirsti tokias frazės, kaip „mūsų kompanija nepasiruošusi“, „mes tam neturime reikiamų kompetencijų, resursų“. Šie argumentai dažnai naudojami teisinant savo nepakankamas žinias ar trūkstamą iniciatyvą domėtis pokyčiais, juos diegti ir tapti jų dalimi. Šiandien rinkoje vis dar turime nemažą dalį įmonių, užsimerkiančių prieš visus organizacijas keičiančius procesus, o ši atsakomybė krenta vadovams, kurių pareiga vesti organizaciją į priekį.

 

XXI a. verslams tradiciniai metodai nebetinka

 

Sąstingis technologinių sprendimų diegime neretai kompanijas ištinka dėl lyderių žinių trūkumo ir bendro supratimo, kaip veikia dirbtinis intelektas, blockchain ir kitos rinkas keičiančios technologijos. Nereta kompanija vis dar naudojasi 90-aisiais sukurtomis sistemomis, kurios nebeatitinka šiandienos poreikių, jų vystymas ir integravimas kartu su kitomis sistemomis sudėtingas, o rasti žmogų, gebantį su jomis dirbti tampa misija neįmanoma.

 

Ne vienas pokyčių vengiantis lyderis vis dar veikia vadovaudamasis senais vadybiniais principais, kurie jau nebetinka XXI a. gimusiems verslams. Ieškant naujų vertės kūrimo būdų, dabartinės kompanijos reikalauja visiškai kitokių vadybinių elementų, kitokio požiūrio, kitokio gebėjimo organizuoti komandų darbą, suprasti reikiamų kompetencijų poreikį, užtikrinti greitą ir sklandų sprendimų priėmimą, noro eksperimentuoti ir gebėjimo toleruoti klaidas.

 

Technologijos didina konkurenciją tarp vadovų

 

Jeigu šiai dienai jūsų darbe IT technologinių žinių reikia nedaug – neapsigaukite, Jūsų konkurentai tam ruošiasi. O pastarųjų poreikis gali pasireikšti greičiau nei jums atrodo - jau rytoj ar net kitame darbe. Mat skirtingi sektoriai skaitmenizacijos yra paveikiami nevienodu greičiu – pavyzdžiui, paslaugų sektoriuje ryškūs pokyčiai matomi jau darbar, tuo tarpu infrastruktūrinėse organizacijose procesai vyksta lėčiau. Tačiau nauji metodai, įrankiai ir praktikos be abejonės taps neišvengiama kiekvienos organizacijos realybe.

 

Dar visai nesenai, prieš pandemiją, didžioji dalis verslų investicijas į IT laikė kaštų centru - tik nedaugelis šią kryptį laikė strategine galimybe įgyti konkurencinį pranašumą. Pandemijai pagreitinus skaitmenizacijos procesus, pasikeitė ir vadovybės supratimas, kad investicijos į IT reikalingos ne tik konkurencinio pranašumo išlaikymui, bet ir jo įgijimui. Šiandien galima stebėti išaugusias organizacijų investicijas į kliento aptarnavimo ir patirties e-kanaluose gerinimą, mat atsirado supratimas, kad pastarieji gali tapti ne tik šalutiniai, tačiau pagrindiniai pajamų šaltiniai.

 

Tokią pačią situaciją galime stebėti ir vadovų pozicijų konkurencinėje rinkoje. Didelė dalis kol kas į technologines žinias žiūri kaip į mažai reikalingą sritį, tačiau jau netrukus susidursime su situacija, kuomet bazinių skaitmenizacijos žinių neturintis vadovas rinkoje taps nebekonkurencingas. Pagrindinių skaitmenizacijos suteikiamų galimybių neišmanantis vadovas praras progą didinti savo ir savo įmonės konkureningumą, nes nežinos, kaip ir kokius duomenis analizuoti, nesupras, kaip kuriami e-produktai, kaip juos vystyti atsižvelgiant į klientų poreikius. Šie įgūdžiai jau dabar reikalingi tokiu pat lygmeniu, kaip gebėjimas naudotis kompiuteriu.

 

Kas atsakingas už skaitmenizacijos pokyčius?

 

Skaitmenizacijos žinios vadovui reikalingos ne tik pokyčio inicijavimui, tačiau ir gebėjimui valdyti pokyčius teisingai formuojant organizacijos struktūrą. Mat ypač tradicinėse organizacijose, kuriose egzistuoja tradicinė hierarchinė struktūra, kyla klausimas, ką paskirti atsakingu už skaitmenizacijos strateginės krypties įgyvendinimą? IT vadovą? Technologijų vadovą? Rinkodaros vadovą? Tačiau ar esate girdėję apie skaitmenizacijos vadovus (angl. k. Chief Digital Officer)?

 

Skaitmenizacijos vadovai iš esmės yra pokyčių agentai organizacijose, kurių tikslas -  holistiškai matyti visą organizaciją, suprasti jos veikimo principus ir  ieškoti technologijų panaudojimo galimybių vertei kurti. Užsibrėžtų tikslų įgyvendinimui itin svarbus IT ir skaitmenizacijos vadovų bendradarbiavimas.

 

Tokios pozicijos žmonių vis daugėja, ypač didelėse organizacijose. Šios rolės atsakomybės taip pat gali būti suteiktos ir esamoms pozicijoms (rinkodaros, verslo plėtros, IT, finansų, administracijos, strategijos vadovams), ypač mažesnėse organizacijose. Ši pozicija – tai viena įdomiausių šio dešimtmečio profesijų, atnešanti daugybę karjeros ir asmeninio augimo galimybių.

 

Tad siekiant užsibrėžtų rezultatų įgyvendinimo, labai svarbus vadovo tikėjimas, pasitikėjimas ir mandato veikti davimas šios pozicijos žmogumi. Kitu atveju, darbus stabdys nesibaigiančios diskusijos, kodėl reikia pokyčių, kokia jų vertė ir prasmė.

 

Daugiau apie skaitmeninės transformacijos ir verslo modulį skaitykite HERE.

magnifiercrosschevron-downarrow-up