2023.11.17

ISM studentų reklamos sukosi Lietuvos įmonių „Meta“ paskyrose: kuri sulaukė daugiausiai dėmesio?

Organizacijų skaitmenizacijos spragos – apie ką turi pagalvoti vadovai?

2022.07.07

Pokyčio valdymas organizacijoje: kodėl priešinasi darbuotojai ir kaip suvaldyti grėsmes?

2022.07.07

V. Akstinaitė. Pasitikėjimą savimi ir arogantišką lyderystę skiria itin plona linija

2022.07.07
1 68 69 70 71 72 110

100 Eur biudžetas, įmonei sukurta reklama ir savaitę trunkanti reklaminės kampanijos priežiūra. Tokį susitarimą sudarė ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto trečio kurso verslo vadybos ir rinkodaros studentai ir Lietuvos verslininkai. „Studentai prie rinkodaristo darbo prisilietė arčiau nei daugelis šioje srityje dirbančių specialistų, o Lietuvos įmonės sulaukė vertingų įžvalgų ir rezultatų“, – pasakoja šį projektą sumanęs ir jam vadovavęs ISM dėstytojas, „OMD EMEA“ reklamos agentūros „Apple“ kliento rinkodaros tyrimų komandos vadovaujantis partneris Marius Raugalas.

 

Projekte dalyvavusių ISM studentų užduotis buvo išanalizuoti pasirinktos įmonės situaciją ir jos tikslus, vėliau sukurti vizualią reklamą ir pagal geriausias praktikas paleisti ją „Facebook“ ir „Instagram“ socialiniuose tinkluose. Gavę reklaminės kampanijos rezultatus, studentai juos išanalizavo, pristatė įmonių atstovams ir projekto vertinimo komisijos nariams, kuriais šiemet tapo startuolio „Bit Degree“ bendraįkūrėjas Danielius Stasiulis ir „Aleph“ grupės SMB (mažo ir vidutinio dydžio verslų) Augimo rinkodaros vadovė Greta Stasiulevičienė.

 

 

Rinkodaros ekspertas M. Raugalas sako, kad pasiūlymas nuo A iki Z sukurti reklaminę kampaniją Lietuvos verslams pasirodė patrauklus ir vertingas, todėl daugelis jų patys sutiko finansuoti studentų idėją ir skyrė jai 100 Eur biudžetą. Projektą M. Raugalas organizuoja jau trečius metus. Šiemet jame dalyvavo 9 įmonės, tarp jų – ir Lietuvoje gerai žinomi prekės ženklai „Vytautas“, „Uoga Uoga“, „Novastar.lt“, „Nasdaq“ ar „Startuper Smoothies“. Vertinimo komisijoje dalyvavęs „Bit Degree“ bendraįkūrėjas D. Stasiulis įsteigė projekto prizinį fondą – 1000 Eur nugalėtojų komandai.

 

„Vertinant studentų reklamas svarbiausia mums buvo išgirsti, kaip pagrindžiama sumanyta idėja, kaip studentų komandos suprato potencialų klientą, įmonės produkto vertės pasiūlymą ir kuo jis geresnis nei konkurentų. Taip pat svarbu, kokias išvadas gavo ir kokių rekomendacijų turi verslams. Vizualus reklamos dizainas ar sugeneruoti pardavimai – taip pat svarbūs, bet jau antriniai ar net tretiniai tikslai. Visgi tai nebuvo dizaino kursas, o gauti pardavimų už tokį mažą biudžetą ir per tokį trumpą laiką kažkiek yra ir sėkmės reikalas“, – kalba M. Raugalas.

 

 

Savo ruožtu įmonių atstovai sako, kad dalyvauti tokiame projekte juos paskatina galimybė išgirsti ir rinkoje išbandyti naujas idėjas bei pamatyti rezultatus. Taip pat motyvuoja prasmės jausmas, kai prisideda prie jaunų žmonių išsilavinimo, įgyjamų naujų žinių ir patirties. Elektroninės parduotuvės „Novastar.lt“ atstovai projekte dalyvauja trečią kartą.

 

„Jau trečiąkart ISM trečiakursiai gavo prieigą prie mūsų „Facebook“ reklamos paskyros ir leido savų pačių kurtas reklamas. Trečiąkart jie nustebino. Ar patikėtumėt, kad studentai, kurių didžioji dalis niekada nėra net prisilietę prie reklamos, galėtų sukurti video reklamą su 7.2% CTR (angl. click-through rate). Arba sukurti 3 reklamas, kurių bendras ROAS 9.3 (angl. return on advertising spend)?“ – sako elektroninės parduotuvės direktorius Paulius Lingys.

 

Projekto nugalėtojų titulas atiteko ISM studentams Andriui Cijunaičiui, Mykolui Stankevičiui, Tomui Zauerui ir Džiugui Cicėnui, kūrusiems reklaminę kampaniją įmonei „Novastar.lt“. Kampanija buvo skirta reklamuoti belaidę garso kolonėlę. Anot M. Raugalo, komanda profesionaliai pagrindė savo pasirinktą idėją, atkreipė dėmesį, kad norint, jog vartotojas socialiniuose tinkluose pastebėtų reklamą, ši turi būti neįprasta. Studentai sukūrė net keletą galimų reklamos variantų, o iš jų geriausius rezultatus parodė elementarus tarsi 5 metų vaiko piešinys, kuriame vaizduojama kolonėlė ir užrašas: „Mūsų dizaineris atostogauja – parduodame JBL kolonėlę“. Laimėjusiems vaikinams pavyko pasiekti ir didžiausią pardavimų skaičių, siekusį daugiau nei 900 Eur.

 

 

„Projektas suteikė galimybę mums bendradarbiauti su verslo pasaulio profesionalais, išmokti jų patirties ir gauti vertingų patarimų. Tai puikiai paruošia mus ateities karjerai. Be to, ši patirtis skatina analitinį mąstymą, kūrybiškumą ir komandinį darbą, o tai yra būtina norint tapti sėkmingu karjeroje ar versle“, – įsitikinęs ISM studentas, „Big Picture“ skaitmeninės rinkodaros agentūros bendrasavininkas T. Zaueras.

 

Dėstytojo M. Raugalo vadovaujamas Skaitmeninės rinkodaros kursas yra ISM Verslo vadybos ir rinkodaros studijų programos dalis. Apie programą daugiau sužinokite HERE.

 

Sukurtų reklamų pavyzdžiai

 

100 Eur biudžetas, įmonei sukurta reklama ir savaitę trunkanti reklaminės kampanijos priežiūra. Tokį susitarimą sudarė ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto trečio kurso verslo vadybos ir rinkodaros studentai ir Lietuvos verslininkai. „Studentai prie rinkodaristo darbo prisilietė arčiau nei daugelis šioje srityje dirbančių specialistų, o Lietuvos įmonės sulaukė vertingų įžvalgų ir rezultatų“, – pasakoja šį projektą sumanęs ir jam vadovavęs ISM dėstytojas, „OMD EMEA“ reklamos agentūros „Apple“ kliento rinkodaros tyrimų komandos vadovaujantis partneris Marius Raugalas.

 

Projekte dalyvavusių ISM studentų užduotis buvo išanalizuoti pasirinktos įmonės situaciją ir jos tikslus, vėliau sukurti vizualią reklamą ir pagal geriausias praktikas paleisti ją „Facebook“ ir „Instagram“ socialiniuose tinkluose. Gavę reklaminės kampanijos rezultatus, studentai juos išanalizavo, pristatė įmonių atstovams ir projekto vertinimo komisijos nariams, kuriais šiemet tapo startuolio „Bit Degree“ bendraįkūrėjas Danielius Stasiulis ir „Aleph“ grupės SMB (mažo ir vidutinio dydžio verslų) Augimo rinkodaros vadovė Greta Stasiulevičienė.

 

 

Rinkodaros ekspertas M. Raugalas sako, kad pasiūlymas nuo A iki Z sukurti reklaminę kampaniją Lietuvos verslams pasirodė patrauklus ir vertingas, todėl daugelis jų patys sutiko finansuoti studentų idėją ir skyrė jai 100 Eur biudžetą. Projektą M. Raugalas organizuoja jau trečius metus. Šiemet jame dalyvavo 9 įmonės, tarp jų – ir Lietuvoje gerai žinomi prekės ženklai „Vytautas“, „Uoga Uoga“, „Novastar.lt“, „Nasdaq“ ar „Startuper Smoothies“. Vertinimo komisijoje dalyvavęs „Bit Degree“ bendraįkūrėjas D. Stasiulis įsteigė projekto prizinį fondą – 1000 Eur nugalėtojų komandai.

 

„Vertinant studentų reklamas svarbiausia mums buvo išgirsti, kaip pagrindžiama sumanyta idėja, kaip studentų komandos suprato potencialų klientą, įmonės produkto vertės pasiūlymą ir kuo jis geresnis nei konkurentų. Taip pat svarbu, kokias išvadas gavo ir kokių rekomendacijų turi verslams. Vizualus reklamos dizainas ar sugeneruoti pardavimai – taip pat svarbūs, bet jau antriniai ar net tretiniai tikslai. Visgi tai nebuvo dizaino kursas, o gauti pardavimų už tokį mažą biudžetą ir per tokį trumpą laiką kažkiek yra ir sėkmės reikalas“, – kalba M. Raugalas.

 

 

Savo ruožtu įmonių atstovai sako, kad dalyvauti tokiame projekte juos paskatina galimybė išgirsti ir rinkoje išbandyti naujas idėjas bei pamatyti rezultatus. Taip pat motyvuoja prasmės jausmas, kai prisideda prie jaunų žmonių išsilavinimo, įgyjamų naujų žinių ir patirties. Elektroninės parduotuvės „Novastar.lt“ atstovai projekte dalyvauja trečią kartą.

 

„Jau trečiąkart ISM trečiakursiai gavo prieigą prie mūsų „Facebook“ reklamos paskyros ir leido savų pačių kurtas reklamas. Trečiąkart jie nustebino. Ar patikėtumėt, kad studentai, kurių didžioji dalis niekada nėra net prisilietę prie reklamos, galėtų sukurti video reklamą su 7.2% CTR (angl. click-through rate). Arba sukurti 3 reklamas, kurių bendras ROAS 9.3 (angl. return on advertising spend)?“ – sako elektroninės parduotuvės direktorius Paulius Lingys.

 

Projekto nugalėtojų titulas atiteko ISM studentams Andriui Cijunaičiui, Mykolui Stankevičiui, Tomui Zauerui ir Džiugui Cicėnui, kūrusiems reklaminę kampaniją įmonei „Novastar.lt“. Kampanija buvo skirta reklamuoti belaidę garso kolonėlę. Anot M. Raugalo, komanda profesionaliai pagrindė savo pasirinktą idėją, atkreipė dėmesį, kad norint, jog vartotojas socialiniuose tinkluose pastebėtų reklamą, ši turi būti neįprasta. Studentai sukūrė net keletą galimų reklamos variantų, o iš jų geriausius rezultatus parodė elementarus tarsi 5 metų vaiko piešinys, kuriame vaizduojama kolonėlė ir užrašas: „Mūsų dizaineris atostogauja – parduodame JBL kolonėlę“. Laimėjusiems vaikinams pavyko pasiekti ir didžiausią pardavimų skaičių, siekusį daugiau nei 900 Eur.

 

 

„Projektas suteikė galimybę mums bendradarbiauti su verslo pasaulio profesionalais, išmokti jų patirties ir gauti vertingų patarimų. Tai puikiai paruošia mus ateities karjerai. Be to, ši patirtis skatina analitinį mąstymą, kūrybiškumą ir komandinį darbą, o tai yra būtina norint tapti sėkmingu karjeroje ar versle“, – įsitikinęs ISM studentas, „Big Picture“ skaitmeninės rinkodaros agentūros bendrasavininkas T. Zaueras.

 

Dėstytojo M. Raugalo vadovaujamas Skaitmeninės rinkodaros kursas yra ISM Verslo vadybos ir rinkodaros studijų programos dalis. Apie programą daugiau sužinokite HERE.

 

Sukurtų reklamų pavyzdžiai

 

magnifiercrosschevron-downarrow-up