2022.07.28

Apie ką iš tiesų yra skaitmeninė transformacija – vadovo požiūrį ar technologijas?

Tyrimas: vadovo rolei pasirengęs tik kas dešimtas vadovas

2022.07.07

Vadovo testas. Kaip sekėsi vadovauti 2020-aisiais?

2022.07.07

Norvegijos ambasadorius: pandeminio nuosmukio priešnuodis – tvarus verslas. Atsigavome investuodami į naujus verslo modelius

2022.07.07

Tam, kad organizacijos technologijas gebėtų pasitelkti sėkmingai, pirmiausia pokytis turi įvykti vadovo viduje. „The New Leadership Playbook for the Digital Age“ tyrimo duomenys parodė, kad 82 proc. respondentų yra įsitikinę, kad siekiant organizacijos sėkmės, jų vadovai privalo būti technologiškai išprusę. Tačiau tik 10 proc. apklausos dalyvių išreiškė pasitikėjimą savo lyderiu jiems padėti naviguoti skaitmeniniame amžiuje. „Harvard Business School Global Research Centers“ atlikta apklausa parodė, kad patys lyderiai supranta, jog gebėjimas keistis (angl. k. adaptibility) yra pati svarbiausia vadovo savybė šiandien (71 proc.). Kitos aukštai įvardintos savybės buvo kūrybingumas, smalsumas, komfortas nestabilioje aplinkoje (angl. k. comfort with ambiguity). Tačiau tik pusė apklausos dalyvių įvardijo, kad jie ar jų vadovai turi tinkamus įgūdžius valdyti organizaciją skaitmeniniame amžiuje.

 

Skaitmeniniai įrankiai ir sprendimai atveria galimybes unikaliausiems organizacijos konkurencinį pranašumą didinantiems sprendimams, tačiau dažnas lyderis vis dar bėga nuo atsakomybės skaitmeninės transformacijos procese, nes bijo sau pripažinti, kad jis, kaip vadovas, gali kažko nežinoti. Vengdamas šiandien organizaciją į priekį vedančių temų (kaip blockchain, AI, VR/AR, Metaverse, Smart factory ir t.t.) lyderis išsaugo savo ego, tačiau kelia grėsmę organizacijos konkurencingumui.

 

 „Kiekvienas vadovas jaučia stiprią baimę kažko nežinoti, nes atsakymų neturėjimas kvestionuoja jo autoritetą. Tačiau šiandienos kontekste vadovas, kuris siekia išlikti konkurencingas, turi atsiverti skaitmeniniams pokyčiams, demonstruoti skaitmeninę lyderystę, būti atviras naujovėms, į kiekvieną klaidą žiūrėtų, kaip į eksperimentą ir visada ieškoti savo ir kompanijos augimo galimybių“, - sako G. Buivydas, ISM Executive School Skaitmeninės transformacijos ir verslo modulio vadovas.

 

Ekspertas sako, kad žinios reikalingos tam, kad būtų galima formuoti poreikį. „Jeigu vadovas nežino esamų galimybių, jis negali kurti sąlygų ir formuoti poreikio pokyčiams. Tam, kad žinotum, ko nežinai, turi pradėti domėtis. Todėl šiandienos vadovas turi atverti savo skaitmeninę mąstyseną ir pradėti domėtis technologijomis, mašininiu mokymusi, dirbtiniu intelektu, socialinėmis medijomis ir t.t. Kitaip tariant, suprasti principus, kurie jiems leis geriau strategiškai planuoti savo veiksmus. Ne veltui naujai atgimusi „Nokia” visus savo darbuotojus ir vadovus moko mašininio mokymosi veikimo principų. Žinodami galimybes jie gali ieškoti būdų, kaip jas diegti ir gerinti savo organizacijos veiklą“, - sako G. Buivydas.

 

Technologijos leidžia vadovui veikti našiau

 

Šiandien vyksta žinių revoliucija – žinios labai greitai nuvertėja, todėl vakar turėti įgūdžiai nebūtinai yra aktualūs šiandien. Skaitmeniniame amžiuje šis žinių nuvertėjimas pasireiškia ypač ryškiai - ką vakar buvo galima padaryti „Excel“, šiandien tuos pačius uždavinius išspręsti žymiai efektyviau ir atlikti kokybiškiau leidžia kiti įrankiai, kaip pvz. „Power BI“.

 

Skaitmeninės žinios leidžia ne tik išlaikyti savo, kaip vadovo konkurencingumą, tačiau didinti savo darbo efektyvumą. Mat vadovo darbas matuojamas ne valandomis, tačiau sukuriama verte.

 

„Skaitmenines technologijas išmanantis vadovas tuos pačius dalykus gali padaryti žymiai greičiau ir naudodamas 20 proc. pastangų pasiekti 80 proc. rezultatų. Taip didinamas produktyvumas, o vadovas gali negaišti laiko vertės nekuriantiems klausimams. Lyderiams mokama už vadovavimą – didžioji jų laiko dalis turi būti skirta žmonėms, sąlygų tikslų įgyvendinimui sudarymui ir rizikų valdymui. Tačiau realybėje vadovai 80 proc. savo laiko skiria gaisrų gesinimui, rankiniams, mažą pridėtinę vertę generuojantiems uždaviniams. Šią situaciją apversti gali padėti technologijos“, - sako ISM Executive School Skaitmeninės transformacijos ir verslo modulio vadovas.

 

Atvirumas technologijoms gerina reputaciją

 

Skaitmeninė mąstysena vadovui reikalinga ir talentų vadyboje. Mat jauni žmonės netiki autokratišku valdymo modeliu ir hierarchija. Archajiškais metodais dirbantys vadovai ir organizacijos jaučia talentų badą, nes jauniems, be skaitmeninių technologijų savo gyvenimo neįsivaizduojantiems, darbuotojams tokios įmonės atrodo nepatrauklios. „Tokių darbuotojų įmonės jau nebegali prašyti naudotis fakso aparatu, tačiau, kad ir kaip komiškai tai beskambėtų, šiandien tokių atvejų vis dar pasitaiko“, - patirtimi dalijasi ekspertas.

 

Be viso to, skaitmeninė mąstysena organizacijoje skatina inovatyvumą, kūrybiškumą, inovacijų diegimą. Įvairūs technologiniai sprendimai leidžia ieškoti būdų, kaip tą patį darbą padaryti greičiau, pigiau, paprasčiau nei fizinėje aplinkoje. „Fizinėje erdvėje testuoti ir eksperimentuoti kainuoja brangiau, procesas užtrunka ilgiau. Tad galimybė dirbti efektyviau ir pasiūlyti įvairesnius bei greitesnius sprendimus didina organizacijos konkurencingumą, leidžia pasiūlyti geresnę patirtį klientui ir kurti gerą kompanijos reputaciją rinkoje“, - sako G. Buivydas.

 

Kaip išnaudoti skaitmenizacijos galimybes galima išmokti

 

Nors skaitmenizacijos planai organizacijų strategijose kai kur jau atsiranda, pasak G. Buivydo, jų potencialo dažna kompanija vis dar maksimaliai neišnaudoja. Siekiančius sužinoti, kaip išnaudoti visas technologijų atnešančias galimybes ekspertas kviečia tobulintis ISM Executive School Skaitmeninės transformacijos ir verslo modulyje.

 

„Skaitmeninė revoliucija susideda iš 80 proc. mąstysenos ir 20 proc. technologijų. Technologijos atneša galimybes, telieka sau užduoti klausimą, kaip jomis pasinaudoti ir kokiu būdu iš jų pasiimti maksimalią vertę. Visus vadovus, pasiryžusios keisti savo organizaciją ir pasirengusius atsiverti technologijoms bei jų suteikiamam potencialui, kviečiu į Skaitmeninės transformacijos ir verslo modulį, kuriame kiekvienas lyderis išmoks perprasti skaitmeninę transformaciją nuo paprasčiausių ir greičiausiai pritaikomų metodų, įrankių, sprendinių versle siekiant efektyvesnės veiklos, iki naujų galimybių verslo plėtrai bei augimui siekti“, - sako G. Buivydas.

 

Modulio turinys grįstas realiu, šiandienos rinkoje egzistuojančiu įgūdžių ir žinių poreikiu. Studijų pradžioje vadovai praplės savo akiratį ir susipažins su technologijomis. Antroje dalyje fokusuosis į tai, kaip valdyti pokytį ir jį technologijų pagalba įgyvendinti. Čia kalbama apie vadovo rolę transformacijos etape, darbuotojų pareigas ir reikalingas kompetencijas, kaštų valdymą ir naudas. Trečioje modulio dalyje kalbama apie skaitmeninį verslą ir produktus, kaip kurti bei išnaudoti turimą rinkos „know-how“ ir sukurti skaitmeninius, augti galinčius naujus verslo modelius. Paskaitų metu taip pat paliečiamas kibernetinio saugumo klausimas ir būdai, kaip valdyti įvairias rizikas.

 

„Modulio alumnai akcentuoja, kad studijų metu gavo itin vertingas ir aktualias žinias, ne vienas studentas taip pat dalijosi, kad paskaitos padėjo pamatyti egzistuojančias galimybes ir keisti nusistovėjusias praktikas, o kai kurie netgi identifikavo savo organizacijos realiu laiku daromas klaidas ir sustabdė vidinius neteisingai vykdomus skaitmenizacijos projektus. Tad modulis sukuria realią vertę ir leidžia iš karto pritaikyti gautas žinias“, - sako ekspertas.

 

Savo asmenine patirtimi, žiniomis, realiais atvejais, iššūkiais ir jų sprendimo būdais su programos dalyviais paskaitų metu dalijasi įvairūs svečiai.  Paskutinio modulio metu studijų dalyviai gavo praktiškų patarimų iš ISM partnerių ir susipažino su tokių organizacijų, kaip „Ignitis grupė“, „Girteka“, „Oxylabs“, „Trafi“, „Omnisend“ ar „Zyro“ patirtimi. Šiemet vadovai gali tikėtis tokių pat įdomių ir iš arti su skaitmenizacijos iššūkiais susidūrusių įmonių istorijų, patarimų ir patirčių.    

 

Vadovai savo žinias gilins ir visą medžiagą įsisavins ir grupinio momentinio darbo paskaitų metu. Taikydami įgytas žinias praktikoje, viso modulio metu trijų-keturių žmonių grupės rengs taikomąjį skaitmeninės transformacijos projektą savo arba pasirinktai organizacijai. Kiekvienas studijų dalyvis taip pat turi galimybę dalyvauti programoje „90 Days Road Map”, kuri suteikia galimybę konsultuotis su dėstytojais ir įvairias skaitmenizavimo galimybes išbandyti savo organizacijoje dar studijų metu.

 

ISM Executive School vienija didžiausią besimokančių vadovų bendruomenių Lietuvoje. Priėmimas į ISM Executive School modulį Skaitmeninė transformacija ir verslas jau artėja į pabaigą. Daugiau informacijos ČIA. 

Tam, kad organizacijos technologijas gebėtų pasitelkti sėkmingai, pirmiausia pokytis turi įvykti vadovo viduje. „The New Leadership Playbook for the Digital Age“ tyrimo duomenys parodė, kad 82 proc. respondentų yra įsitikinę, kad siekiant organizacijos sėkmės, jų vadovai privalo būti technologiškai išprusę. Tačiau tik 10 proc. apklausos dalyvių išreiškė pasitikėjimą savo lyderiu jiems padėti naviguoti skaitmeniniame amžiuje. „Harvard Business School Global Research Centers“ atlikta apklausa parodė, kad patys lyderiai supranta, jog gebėjimas keistis (angl. k. adaptibility) yra pati svarbiausia vadovo savybė šiandien (71 proc.). Kitos aukštai įvardintos savybės buvo kūrybingumas, smalsumas, komfortas nestabilioje aplinkoje (angl. k. comfort with ambiguity). Tačiau tik pusė apklausos dalyvių įvardijo, kad jie ar jų vadovai turi tinkamus įgūdžius valdyti organizaciją skaitmeniniame amžiuje.

 

Skaitmeniniai įrankiai ir sprendimai atveria galimybes unikaliausiems organizacijos konkurencinį pranašumą didinantiems sprendimams, tačiau dažnas lyderis vis dar bėga nuo atsakomybės skaitmeninės transformacijos procese, nes bijo sau pripažinti, kad jis, kaip vadovas, gali kažko nežinoti. Vengdamas šiandien organizaciją į priekį vedančių temų (kaip blockchain, AI, VR/AR, Metaverse, Smart factory ir t.t.) lyderis išsaugo savo ego, tačiau kelia grėsmę organizacijos konkurencingumui.

 

 „Kiekvienas vadovas jaučia stiprią baimę kažko nežinoti, nes atsakymų neturėjimas kvestionuoja jo autoritetą. Tačiau šiandienos kontekste vadovas, kuris siekia išlikti konkurencingas, turi atsiverti skaitmeniniams pokyčiams, demonstruoti skaitmeninę lyderystę, būti atviras naujovėms, į kiekvieną klaidą žiūrėtų, kaip į eksperimentą ir visada ieškoti savo ir kompanijos augimo galimybių“, - sako G. Buivydas, ISM Executive School Skaitmeninės transformacijos ir verslo modulio vadovas.

 

Ekspertas sako, kad žinios reikalingos tam, kad būtų galima formuoti poreikį. „Jeigu vadovas nežino esamų galimybių, jis negali kurti sąlygų ir formuoti poreikio pokyčiams. Tam, kad žinotum, ko nežinai, turi pradėti domėtis. Todėl šiandienos vadovas turi atverti savo skaitmeninę mąstyseną ir pradėti domėtis technologijomis, mašininiu mokymusi, dirbtiniu intelektu, socialinėmis medijomis ir t.t. Kitaip tariant, suprasti principus, kurie jiems leis geriau strategiškai planuoti savo veiksmus. Ne veltui naujai atgimusi „Nokia” visus savo darbuotojus ir vadovus moko mašininio mokymosi veikimo principų. Žinodami galimybes jie gali ieškoti būdų, kaip jas diegti ir gerinti savo organizacijos veiklą“, - sako G. Buivydas.

 

Technologijos leidžia vadovui veikti našiau

 

Šiandien vyksta žinių revoliucija – žinios labai greitai nuvertėja, todėl vakar turėti įgūdžiai nebūtinai yra aktualūs šiandien. Skaitmeniniame amžiuje šis žinių nuvertėjimas pasireiškia ypač ryškiai - ką vakar buvo galima padaryti „Excel“, šiandien tuos pačius uždavinius išspręsti žymiai efektyviau ir atlikti kokybiškiau leidžia kiti įrankiai, kaip pvz. „Power BI“.

 

Skaitmeninės žinios leidžia ne tik išlaikyti savo, kaip vadovo konkurencingumą, tačiau didinti savo darbo efektyvumą. Mat vadovo darbas matuojamas ne valandomis, tačiau sukuriama verte.

 

„Skaitmenines technologijas išmanantis vadovas tuos pačius dalykus gali padaryti žymiai greičiau ir naudodamas 20 proc. pastangų pasiekti 80 proc. rezultatų. Taip didinamas produktyvumas, o vadovas gali negaišti laiko vertės nekuriantiems klausimams. Lyderiams mokama už vadovavimą – didžioji jų laiko dalis turi būti skirta žmonėms, sąlygų tikslų įgyvendinimui sudarymui ir rizikų valdymui. Tačiau realybėje vadovai 80 proc. savo laiko skiria gaisrų gesinimui, rankiniams, mažą pridėtinę vertę generuojantiems uždaviniams. Šią situaciją apversti gali padėti technologijos“, - sako ISM Executive School Skaitmeninės transformacijos ir verslo modulio vadovas.

 

Atvirumas technologijoms gerina reputaciją

 

Skaitmeninė mąstysena vadovui reikalinga ir talentų vadyboje. Mat jauni žmonės netiki autokratišku valdymo modeliu ir hierarchija. Archajiškais metodais dirbantys vadovai ir organizacijos jaučia talentų badą, nes jauniems, be skaitmeninių technologijų savo gyvenimo neįsivaizduojantiems, darbuotojams tokios įmonės atrodo nepatrauklios. „Tokių darbuotojų įmonės jau nebegali prašyti naudotis fakso aparatu, tačiau, kad ir kaip komiškai tai beskambėtų, šiandien tokių atvejų vis dar pasitaiko“, - patirtimi dalijasi ekspertas.

 

Be viso to, skaitmeninė mąstysena organizacijoje skatina inovatyvumą, kūrybiškumą, inovacijų diegimą. Įvairūs technologiniai sprendimai leidžia ieškoti būdų, kaip tą patį darbą padaryti greičiau, pigiau, paprasčiau nei fizinėje aplinkoje. „Fizinėje erdvėje testuoti ir eksperimentuoti kainuoja brangiau, procesas užtrunka ilgiau. Tad galimybė dirbti efektyviau ir pasiūlyti įvairesnius bei greitesnius sprendimus didina organizacijos konkurencingumą, leidžia pasiūlyti geresnę patirtį klientui ir kurti gerą kompanijos reputaciją rinkoje“, - sako G. Buivydas.

 

Kaip išnaudoti skaitmenizacijos galimybes galima išmokti

 

Nors skaitmenizacijos planai organizacijų strategijose kai kur jau atsiranda, pasak G. Buivydo, jų potencialo dažna kompanija vis dar maksimaliai neišnaudoja. Siekiančius sužinoti, kaip išnaudoti visas technologijų atnešančias galimybes ekspertas kviečia tobulintis ISM Executive School Skaitmeninės transformacijos ir verslo modulyje.

 

„Skaitmeninė revoliucija susideda iš 80 proc. mąstysenos ir 20 proc. technologijų. Technologijos atneša galimybes, telieka sau užduoti klausimą, kaip jomis pasinaudoti ir kokiu būdu iš jų pasiimti maksimalią vertę. Visus vadovus, pasiryžusios keisti savo organizaciją ir pasirengusius atsiverti technologijoms bei jų suteikiamam potencialui, kviečiu į Skaitmeninės transformacijos ir verslo modulį, kuriame kiekvienas lyderis išmoks perprasti skaitmeninę transformaciją nuo paprasčiausių ir greičiausiai pritaikomų metodų, įrankių, sprendinių versle siekiant efektyvesnės veiklos, iki naujų galimybių verslo plėtrai bei augimui siekti“, - sako G. Buivydas.

 

Modulio turinys grįstas realiu, šiandienos rinkoje egzistuojančiu įgūdžių ir žinių poreikiu. Studijų pradžioje vadovai praplės savo akiratį ir susipažins su technologijomis. Antroje dalyje fokusuosis į tai, kaip valdyti pokytį ir jį technologijų pagalba įgyvendinti. Čia kalbama apie vadovo rolę transformacijos etape, darbuotojų pareigas ir reikalingas kompetencijas, kaštų valdymą ir naudas. Trečioje modulio dalyje kalbama apie skaitmeninį verslą ir produktus, kaip kurti bei išnaudoti turimą rinkos „know-how“ ir sukurti skaitmeninius, augti galinčius naujus verslo modelius. Paskaitų metu taip pat paliečiamas kibernetinio saugumo klausimas ir būdai, kaip valdyti įvairias rizikas.

 

„Modulio alumnai akcentuoja, kad studijų metu gavo itin vertingas ir aktualias žinias, ne vienas studentas taip pat dalijosi, kad paskaitos padėjo pamatyti egzistuojančias galimybes ir keisti nusistovėjusias praktikas, o kai kurie netgi identifikavo savo organizacijos realiu laiku daromas klaidas ir sustabdė vidinius neteisingai vykdomus skaitmenizacijos projektus. Tad modulis sukuria realią vertę ir leidžia iš karto pritaikyti gautas žinias“, - sako ekspertas.

 

Savo asmenine patirtimi, žiniomis, realiais atvejais, iššūkiais ir jų sprendimo būdais su programos dalyviais paskaitų metu dalijasi įvairūs svečiai.  Paskutinio modulio metu studijų dalyviai gavo praktiškų patarimų iš ISM partnerių ir susipažino su tokių organizacijų, kaip „Ignitis grupė“, „Girteka“, „Oxylabs“, „Trafi“, „Omnisend“ ar „Zyro“ patirtimi. Šiemet vadovai gali tikėtis tokių pat įdomių ir iš arti su skaitmenizacijos iššūkiais susidūrusių įmonių istorijų, patarimų ir patirčių.    

 

Vadovai savo žinias gilins ir visą medžiagą įsisavins ir grupinio momentinio darbo paskaitų metu. Taikydami įgytas žinias praktikoje, viso modulio metu trijų-keturių žmonių grupės rengs taikomąjį skaitmeninės transformacijos projektą savo arba pasirinktai organizacijai. Kiekvienas studijų dalyvis taip pat turi galimybę dalyvauti programoje „90 Days Road Map”, kuri suteikia galimybę konsultuotis su dėstytojais ir įvairias skaitmenizavimo galimybes išbandyti savo organizacijoje dar studijų metu.

 

ISM Executive School vienija didžiausią besimokančių vadovų bendruomenių Lietuvoje. Priėmimas į ISM Executive School modulį Skaitmeninė transformacija ir verslas jau artėja į pabaigą. Daugiau informacijos ČIA. 

magnifiercrosschevron-downarrow-up