2022.08.11

Įkvepiantis mokytojos pavyzdys: norui tapti mokyklos vadove baimė nesutrukdė

„Reitingai“ ISM paskelbė stipriausiu nevalstybiniu universitetu Lietuvoje

2022.07.07

Investicija, kuri atsipirko: kaip magistrantūros studijos padėjo padaryti karjeros šuolį?

2022.07.07

Po studijų į Malaiziją, „Facebook“ ir Stanfordą: kur patekti padeda magistro laipsnis?

2022.07.07

Ji įrodė, kad plačios karjeros galimybės egzistuoja ne tik versle ar didelėse organizacijose, tačiau ir mokykloje. Sustiprėjusi „Švietimo lyderystės“ programoje, pasisėmusi lyderystės ir vadybos žinių, L. Viršilienė priėmė sprendimą tapti mokyklos direktore ir joje įgyvendinti sudėtingus, tačiau labai reikalingus pokyčius.

 

„Besimokydama „Švietimo lyderystės“ programoje vis akivaizdžiau supratau, jog norėčiau imtis vadovauti švietimo įstaigai. Taip sutapo, kad kaip tik tuo metu mano mokykla neteko vadovo. Nors dvejojau, ar toje įstaigoje, kurioje esu užaugusi, tarp tų pačių žmonių, man pavyks padaryti tikrą pokytį ir vadovauti. Tačiau šį sutapimą priėmiau kaip ženklą. Be to, turėjau aiškią viziją, ką ir kaip noriu keisti“, – sako L. Viršilienė.

 

Pokytis buvo nelengvas

 

Daug metų mokytojos pozicijoje dirbusi L. Viršilienė pakilusi į direktorės pareigas iš naujo turėjo užsitarnauti kolegų pagarbą ir pasitikėjimą, ne tik žodžiais, tačiau darbais įrodyti savo tinkamumą mokyklos direktorės pozicijai. Naujosios Linos pareigos lėmė ir santykio su kolektyvu pokytį – iš kolegės Lina tapo vadove, dar neseniai pati atvirai kalbėjusi apie sėkmes ir iššūkius, staiga ji tapo pokyčių iniciatore.

 

„Greit augant ir keičiantis, reikėjo vis daugiau pastangų: iš savęs ir sau artimų žmonių turėjau reikalauti aukštesnių rezultatų, tobulėjimo. Tai pakeitė tarpusavio santykius, sukūrė nematomą atstumą, dideli lūkesčiai ir ambicija įgyvendinti pokytį ne visiems buvo priimtina.

 

Įvairių sudėtingų situacijų metu įsidiegiau mintį, kad vadovo pareigos yra tam tikras vaidmuo gyvenime. Skirtingi žmogaus vaidmenys, kuriuos atlieki, turi ne trukdyti, o padėti sukurti asmenybės visumą. Todėl vadovo kabinete esu direktorė, o už kabineto durų – lygiavertis bendruomenės narys, galintis su vaikais kieme lipdyti sniego angelus ar su kiekvienu žmogumi nuoširdžiai pasikalbėti, atvirai išsakyti ir smagius, ir sudėtingus, net ir asmeniškus dalykus“, – sako L. Viršilienė.

 

Sunkiu darbu ir atkaklumu Lina pasiekė visus užsibrėžtus tikslus bei įgyvendino inovatyvias iniciatyvas: šiandien mokykloje mokosi kelis kartus daugiau vaikų, sustiprintas bendruomenės tarpusavio ryšys, bendravimo ir bendradarbiavimo kultūra, stiprinami mokinių įgūdžiai ir tvirtinamos žinios, įdiegtos mokinių akiratį plečiančios programos.

 

„Šiandien mokykla turi daugybę partnerių ne tik visoje Lietuvoje, bet ir pasaulyje: itin aktyviai bendraujame su Japonijos, Čekijos, Prancūzijos mokyklomis, kuriame tarptautinio bakalaureato programą“, – sako L. Viršilienė.

 

Keisti ir keistis padėjo

 

„Švietimo lyderystės“ studijos Mokyklos direktorė atvirauja, kad sklandžiai įgyvendinti pokyčius jai padėjo „Švietimo lyderystės“ studijose gautos žinios. Kaip pati sako, programos metu ji sustiprėjo ir kaip žmogus, ir kaip vadovė.

 

„Švietimo lyderystės“ studijų programa prasidėjo nuo lyderystės tvarumo ir strateginio valdymo modulių. Tuo pačiu metu ir savo įstaigai kūrėme naują strategiją. Tai darėme visiškai kitaip, nei buvome įpratę. Po mokyklos reorganizacijos ir pastangų apskritai išlikti sutelkėme aktyvių tėvų ir mokytojų komandą, įtraukėme visą bendruomenę ir, leisdami sau drąsiai svajoti, kūrėme naują mokyklos viziją. Atsakingas požiūris į kiekvieną vaiką ir naujai kuriama mokyklos strategija per keletą metų įstaigai leido atsigauti, užaugti“, – sako L. Viršilienė.

 

Ji akcentuoja, kad mokymasis tarptautiniame universitete jai suteikė pasitikėjimo, išlaisvino norą išbandyti ir sukurti kažką unikalaus. Ji nebijojo kelti ambicingus tikslus ir eiti tarptautinės mokyklos kūrimo keliu.

 

 „Mokykloje daug metų buvo sustiprintai mokoma užsienio kalbų, ypač prancūzų. Suformavę stiprų mokytojų kolektyvą ir įsivertinę perspektyvą, plėtojame visuminio ugdymo idėją, jungdami kontekstus ir teminius dalykų ryšius. Ypač didelį dėmesį teikiame kiekvieno vaiko asmenybės ugdymui bei pažangai, formuojant jo asmenines savybes ir bendrąsias kompetencijas, reikalingas globaliame pasaulyje.

 

Kurdami mokyklą sustiprinome meninio, gamtamokslio ugdymo programas, nuolat tobulinamos šiuolaikinių technologijų sritys. Įsteigta muzikos mokykla, yra gausybė sportinių užsiėmimų po pamokų. Sekdami Jurgio Dobkevičiaus asmenybės pavyzdžiu, atgaivinome inžinerijos ir aviamodeliavimo programą, kurios dabar mokosi kiekvienas šios mokyklos mokinys“, – sako L. Viršilienė.

 

Kauno Jurgio Dobkevičiaus progimnazijos direktorė džiaugiasi, kad šiandien veikia stiprioje mokykloje, kurią sukurti padėjo žinios, gautos iš ISM dėstytojų, drauge studijavusių kolegų, visuomet besidalijančių savo patirtimi, patarimais ir pavyzdžiu. Daugiau apie „Švietimo lyderystės“ studijas čia.

Ji įrodė, kad plačios karjeros galimybės egzistuoja ne tik versle ar didelėse organizacijose, tačiau ir mokykloje. Sustiprėjusi „Švietimo lyderystės“ programoje, pasisėmusi lyderystės ir vadybos žinių, L. Viršilienė priėmė sprendimą tapti mokyklos direktore ir joje įgyvendinti sudėtingus, tačiau labai reikalingus pokyčius.

 

„Besimokydama „Švietimo lyderystės“ programoje vis akivaizdžiau supratau, jog norėčiau imtis vadovauti švietimo įstaigai. Taip sutapo, kad kaip tik tuo metu mano mokykla neteko vadovo. Nors dvejojau, ar toje įstaigoje, kurioje esu užaugusi, tarp tų pačių žmonių, man pavyks padaryti tikrą pokytį ir vadovauti. Tačiau šį sutapimą priėmiau kaip ženklą. Be to, turėjau aiškią viziją, ką ir kaip noriu keisti“, – sako L. Viršilienė.

 

Pokytis buvo nelengvas

 

Daug metų mokytojos pozicijoje dirbusi L. Viršilienė pakilusi į direktorės pareigas iš naujo turėjo užsitarnauti kolegų pagarbą ir pasitikėjimą, ne tik žodžiais, tačiau darbais įrodyti savo tinkamumą mokyklos direktorės pozicijai. Naujosios Linos pareigos lėmė ir santykio su kolektyvu pokytį – iš kolegės Lina tapo vadove, dar neseniai pati atvirai kalbėjusi apie sėkmes ir iššūkius, staiga ji tapo pokyčių iniciatore.

 

„Greit augant ir keičiantis, reikėjo vis daugiau pastangų: iš savęs ir sau artimų žmonių turėjau reikalauti aukštesnių rezultatų, tobulėjimo. Tai pakeitė tarpusavio santykius, sukūrė nematomą atstumą, dideli lūkesčiai ir ambicija įgyvendinti pokytį ne visiems buvo priimtina.

 

Įvairių sudėtingų situacijų metu įsidiegiau mintį, kad vadovo pareigos yra tam tikras vaidmuo gyvenime. Skirtingi žmogaus vaidmenys, kuriuos atlieki, turi ne trukdyti, o padėti sukurti asmenybės visumą. Todėl vadovo kabinete esu direktorė, o už kabineto durų – lygiavertis bendruomenės narys, galintis su vaikais kieme lipdyti sniego angelus ar su kiekvienu žmogumi nuoširdžiai pasikalbėti, atvirai išsakyti ir smagius, ir sudėtingus, net ir asmeniškus dalykus“, – sako L. Viršilienė.

 

Sunkiu darbu ir atkaklumu Lina pasiekė visus užsibrėžtus tikslus bei įgyvendino inovatyvias iniciatyvas: šiandien mokykloje mokosi kelis kartus daugiau vaikų, sustiprintas bendruomenės tarpusavio ryšys, bendravimo ir bendradarbiavimo kultūra, stiprinami mokinių įgūdžiai ir tvirtinamos žinios, įdiegtos mokinių akiratį plečiančios programos.

 

„Šiandien mokykla turi daugybę partnerių ne tik visoje Lietuvoje, bet ir pasaulyje: itin aktyviai bendraujame su Japonijos, Čekijos, Prancūzijos mokyklomis, kuriame tarptautinio bakalaureato programą“, – sako L. Viršilienė.

 

Keisti ir keistis padėjo

 

„Švietimo lyderystės“ studijos Mokyklos direktorė atvirauja, kad sklandžiai įgyvendinti pokyčius jai padėjo „Švietimo lyderystės“ studijose gautos žinios. Kaip pati sako, programos metu ji sustiprėjo ir kaip žmogus, ir kaip vadovė.

 

„Švietimo lyderystės“ studijų programa prasidėjo nuo lyderystės tvarumo ir strateginio valdymo modulių. Tuo pačiu metu ir savo įstaigai kūrėme naują strategiją. Tai darėme visiškai kitaip, nei buvome įpratę. Po mokyklos reorganizacijos ir pastangų apskritai išlikti sutelkėme aktyvių tėvų ir mokytojų komandą, įtraukėme visą bendruomenę ir, leisdami sau drąsiai svajoti, kūrėme naują mokyklos viziją. Atsakingas požiūris į kiekvieną vaiką ir naujai kuriama mokyklos strategija per keletą metų įstaigai leido atsigauti, užaugti“, – sako L. Viršilienė.

 

Ji akcentuoja, kad mokymasis tarptautiniame universitete jai suteikė pasitikėjimo, išlaisvino norą išbandyti ir sukurti kažką unikalaus. Ji nebijojo kelti ambicingus tikslus ir eiti tarptautinės mokyklos kūrimo keliu.

 

 „Mokykloje daug metų buvo sustiprintai mokoma užsienio kalbų, ypač prancūzų. Suformavę stiprų mokytojų kolektyvą ir įsivertinę perspektyvą, plėtojame visuminio ugdymo idėją, jungdami kontekstus ir teminius dalykų ryšius. Ypač didelį dėmesį teikiame kiekvieno vaiko asmenybės ugdymui bei pažangai, formuojant jo asmenines savybes ir bendrąsias kompetencijas, reikalingas globaliame pasaulyje.

 

Kurdami mokyklą sustiprinome meninio, gamtamokslio ugdymo programas, nuolat tobulinamos šiuolaikinių technologijų sritys. Įsteigta muzikos mokykla, yra gausybė sportinių užsiėmimų po pamokų. Sekdami Jurgio Dobkevičiaus asmenybės pavyzdžiu, atgaivinome inžinerijos ir aviamodeliavimo programą, kurios dabar mokosi kiekvienas šios mokyklos mokinys“, – sako L. Viršilienė.

 

Kauno Jurgio Dobkevičiaus progimnazijos direktorė džiaugiasi, kad šiandien veikia stiprioje mokykloje, kurią sukurti padėjo žinios, gautos iš ISM dėstytojų, drauge studijavusių kolegų, visuomet besidalijančių savo patirtimi, patarimais ir pavyzdžiu. Daugiau apie „Švietimo lyderystės“ studijas čia.

magnifiercrosschevron-downarrow-up