2022.07.07

Organizacijų skaitmenizacijos spragos – apie ką turi pagalvoti vadovai?

Conference: New Technologies at Work: Challenges for Employees and Organizations

2022.07.06

Best Dissertations in Lithuania in 2020

2022.07.06

Research: The spatial distribution of employment in financial and business services

2022.07.06

Pandemijos pagreitintas skaitmenizacijos procesas ne vienai kompanijai padėjo pralenkti laiką ir, nepaisant visų apribojimų, pasiekti užsibrėžtus tikslus. Tačiau netinkamai įgyvendinami sklandų organizacijos skaitmenizacijos procesą lemiantys elementai neretai gali tapti ir kompanijos nesėkmės priežastimi. Tad kokios didžiausios grėsmės tyko skaitmenizacijos procese ir kuo turi pasirūpinti vadovai?

 

Skaitmenizacija nėra savitikslis tikslas

 

Visų pirma, organizacijos dažnai neišnaudoja viso skaitmenizacijos organizacijai atnešti galinčio potencialo, ypač jei pagrindiniu tikslu yra laikomas konkretaus sprendinio įdiegimas, procesų perkėlimas į skaitmeninę erdvę, jų automatizavimas, o ne verslo tikslų gerinimas, klientų ar darbuotojų poreikių išsiaiškinimas ir geresnę skaitmeninę patirtį užtikrinančių sprendimų priėmimas.

 

Pavyzdžiui, ne viena kompanija iki pandemijos gyvai vykusius susirinkimus perkėlė į virtualią erdvę. Tačiau susitikimų formos pakeitimas jų automatiškai efektyvesniais nepadaro.

Technologijos tik padidina neefektyvumo mastą. Tad, vietoje to, kad visus šiuos susitikimus organizacijos efektyvintų, išnaudodamos skaitmenines technologijas, jie tapo dar neefektyvesni dėl išaugusio kiekio, trukmės, savo būdo ir vedimo principo.

 

Sėkmingą skaitmenizaciją savo organizacijose siekiantys užtikrinti vadovai turi išsikelti aiškius tikslus ir išsigryninti, koks yra siekiamas rezultatas. Skaitmenizacija neturi būti pagrindinis įmonės tikslas – ji yra priemonė užsibrėžtiems verslo užmojams pasiekti.

 

Skaitmenizacijos iššūkis – žmogiškasis faktorius

 

Skaitmenizacija gali padėti efektyvinti veiklą, operacijas, sustiprinti savo pozicijas esamame verslo modelyje arba padėti atrasti naujus pajamų šaltinius ir taip užtikrinti tvarų įmonės augimą. Nors skaitmenizacijos naudos ir vertės akivaizdžios, tačiau vadovai neretai susiduria su šiam procesui besipriešinančia jėga – žmonėmis. Kiekvienas pokytis susijęs su įpročio keitimu, o žmonės natūraliai pokyčių baiminasi ir jiems priešinasi. Todėl įgyvendinant skaitmenizaciją itin svarbu kalbėtis su savo darbuotojais, klientais, įtraukti juos ir padėti jiems pokyčių etape.

 

Siekiant palengvinti pokyčių įgyvendinimo organizacijoje procesus svarbi rolė tenka kompanijos vadovui. Šiame etape svarbus lyderio įsitraukimas, skaitmenizacijos, kaip svarbaus prioriteto užtikrinimas, kolektyvo su laukiamais pasikeitimais supažindinimas. Jei vadovas į šiuos procesus neįsitraukia arba tai daro vangiai, tikimybė sėkmingai įgyvendinti skaitmenizaciją organizacijoje ženkliai krenta.

Ar turime pakankamai profesionalų skaitmenizacijai įgyvendinti?

 

Įgyvendinant skaitmenizacijos procesus organizacijoje vadovui tenka atsakomybė ne tik užtikrinti sėkmingą pokyčių valdymą bei sušvelninti šiems naujiems procesams kylantį darbuotojų pasipriešinimą, tačiau ir apibrėžti skaitmenizacijos organizacijoje įgyvendinimo principą. Šiuo klausimu, kas turi įgyvendinti skaitmenizaciją įmonėje – verslo ar IT veiklos atstovai – iki šiol kyla didelė diskusija.

 

Šioje srityje įvyksta šių dviejų pasaulių susiliejimas, nes verslo atstovai turi suprasti technologijų veikimo principus, susipažinti su jų teikiamomis galimybės, o IT padaliniai turi suprasti verslo logiką, poreikius ir būti proaktyvūs. Organizacijose, kuriose šių dviejų sričių sinergija užtikrinama, skaitmenizacija dažniausiai vyksta sklandžiai.

Tam tikrose kompanijose pamažu atsiranda skaitmenizacijos vadovai, kurie veikia drauge su verslu ir IT vadovais. Tačiau verta pabrėžti, kad kiekviena organizacija individuali, todėl itin svarbu, kad būtų teisingai paskirstytos rolės ir atsakomybės. Taip pavyks išvengti nesusipratimų ar grėsmės, kad du žmonės bus atsakingi už tą patį dalyką.

 

Skaitmeninė transformacija padeda ruoštis ateičiai, pagreitinti ir pagerinti procesus, tačiau sklandžiam jos užtikrinimui būtina apsvarstyti, kaip technologijų suteikiamas galimybes išnaudoti tikslingai ir jas pasitelkti tolimesniam tvariam organizacijos augimui. Kitu atveju, iš pažiūros sėkmę organizacijoje turėjęs užtikrinti sprendimas, laukiamo proveržio gali taip ir neatnešti.

 

Daugiau apie Skaitmeninės transformacijos ir verslo modulį ČIA.

Pandemijos pagreitintas skaitmenizacijos procesas ne vienai kompanijai padėjo pralenkti laiką ir, nepaisant visų apribojimų, pasiekti užsibrėžtus tikslus. Tačiau netinkamai įgyvendinami sklandų organizacijos skaitmenizacijos procesą lemiantys elementai neretai gali tapti ir kompanijos nesėkmės priežastimi. Tad kokios didžiausios grėsmės tyko skaitmenizacijos procese ir kuo turi pasirūpinti vadovai?

 

Skaitmenizacija nėra savitikslis tikslas

 

Visų pirma, organizacijos dažnai neišnaudoja viso skaitmenizacijos organizacijai atnešti galinčio potencialo, ypač jei pagrindiniu tikslu yra laikomas konkretaus sprendinio įdiegimas, procesų perkėlimas į skaitmeninę erdvę, jų automatizavimas, o ne verslo tikslų gerinimas, klientų ar darbuotojų poreikių išsiaiškinimas ir geresnę skaitmeninę patirtį užtikrinančių sprendimų priėmimas.

 

Pavyzdžiui, ne viena kompanija iki pandemijos gyvai vykusius susirinkimus perkėlė į virtualią erdvę. Tačiau susitikimų formos pakeitimas jų automatiškai efektyvesniais nepadaro.

Technologijos tik padidina neefektyvumo mastą. Tad, vietoje to, kad visus šiuos susitikimus organizacijos efektyvintų, išnaudodamos skaitmenines technologijas, jie tapo dar neefektyvesni dėl išaugusio kiekio, trukmės, savo būdo ir vedimo principo.

 

Sėkmingą skaitmenizaciją savo organizacijose siekiantys užtikrinti vadovai turi išsikelti aiškius tikslus ir išsigryninti, koks yra siekiamas rezultatas. Skaitmenizacija neturi būti pagrindinis įmonės tikslas – ji yra priemonė užsibrėžtiems verslo užmojams pasiekti.

 

Skaitmenizacijos iššūkis – žmogiškasis faktorius

 

Skaitmenizacija gali padėti efektyvinti veiklą, operacijas, sustiprinti savo pozicijas esamame verslo modelyje arba padėti atrasti naujus pajamų šaltinius ir taip užtikrinti tvarų įmonės augimą. Nors skaitmenizacijos naudos ir vertės akivaizdžios, tačiau vadovai neretai susiduria su šiam procesui besipriešinančia jėga – žmonėmis. Kiekvienas pokytis susijęs su įpročio keitimu, o žmonės natūraliai pokyčių baiminasi ir jiems priešinasi. Todėl įgyvendinant skaitmenizaciją itin svarbu kalbėtis su savo darbuotojais, klientais, įtraukti juos ir padėti jiems pokyčių etape.

 

Siekiant palengvinti pokyčių įgyvendinimo organizacijoje procesus svarbi rolė tenka kompanijos vadovui. Šiame etape svarbus lyderio įsitraukimas, skaitmenizacijos, kaip svarbaus prioriteto užtikrinimas, kolektyvo su laukiamais pasikeitimais supažindinimas. Jei vadovas į šiuos procesus neįsitraukia arba tai daro vangiai, tikimybė sėkmingai įgyvendinti skaitmenizaciją organizacijoje ženkliai krenta.

Ar turime pakankamai profesionalų skaitmenizacijai įgyvendinti?

 

Įgyvendinant skaitmenizacijos procesus organizacijoje vadovui tenka atsakomybė ne tik užtikrinti sėkmingą pokyčių valdymą bei sušvelninti šiems naujiems procesams kylantį darbuotojų pasipriešinimą, tačiau ir apibrėžti skaitmenizacijos organizacijoje įgyvendinimo principą. Šiuo klausimu, kas turi įgyvendinti skaitmenizaciją įmonėje – verslo ar IT veiklos atstovai – iki šiol kyla didelė diskusija.

 

Šioje srityje įvyksta šių dviejų pasaulių susiliejimas, nes verslo atstovai turi suprasti technologijų veikimo principus, susipažinti su jų teikiamomis galimybės, o IT padaliniai turi suprasti verslo logiką, poreikius ir būti proaktyvūs. Organizacijose, kuriose šių dviejų sričių sinergija užtikrinama, skaitmenizacija dažniausiai vyksta sklandžiai.

Tam tikrose kompanijose pamažu atsiranda skaitmenizacijos vadovai, kurie veikia drauge su verslu ir IT vadovais. Tačiau verta pabrėžti, kad kiekviena organizacija individuali, todėl itin svarbu, kad būtų teisingai paskirstytos rolės ir atsakomybės. Taip pavyks išvengti nesusipratimų ar grėsmės, kad du žmonės bus atsakingi už tą patį dalyką.

 

Skaitmeninė transformacija padeda ruoštis ateičiai, pagreitinti ir pagerinti procesus, tačiau sklandžiam jos užtikrinimui būtina apsvarstyti, kaip technologijų suteikiamas galimybes išnaudoti tikslingai ir jas pasitelkti tolimesniam tvariam organizacijos augimui. Kitu atveju, iš pažiūros sėkmę organizacijoje turėjęs užtikrinti sprendimas, laukiamo proveržio gali taip ir neatnešti.

 

Daugiau apie Skaitmeninės transformacijos ir verslo modulį ČIA.

magnifiercrosschevron-downarrow-up