2022.10.14

Vadovo pozicija nėra galutinis taškas: ko mokosi aukščiausiojo lygmens vadovai?

Konferencija „Žingsnis į ateitį – ką gali ŠVIETIMO LYDERYSTĖ?“

2022.07.07

Mokytojų personalas senėja: kas dirbti skatina 30-ies ir kas 50-ies metų mokytoją?

2022.07.07

LRT ir ISM organizuojami mokyklos švietimo lyderės rinkimai grįžta

2022.07.07

Alan Matcham, ISM Executive MBA studijų lektorius, lyderystės ir strategijos ekspertas, dėstantis prestižiniuose pasaulio universitetuose

 

Kas bendro tarp MO muziejaus, inovatyvių sprendimų bendrovės „Telesoftas”, Lietuvos  nacionalinio operos ir baleto teatro bei su laivų interjeru dirbančios įmonės „Aros Marine” vadovų? Visi šie aukščiausiojo lygio vadovai tuomet, kai atrodo jau pasiekė viską, pasirinko tobulėjimo, žinių ir lyderystės transformacijos kelionę ISM Executive MBA studijose. Tačiau ko aukščiausiojo lygio vadovai, kurie atrodo turi sukaupę solidžią patirtį, patyrę ne vieną išbandymą ir sukūrę ne vieną sėkmingą projektą ieško studijose?

 

Iš pirmo žvilgsnio vadovo darbas gali atrodyti kaip svajonių karjera – statusas, puikus atlyginimas ir autoritetas. Tačiau aukščiausioji pozicija daugeliui lyderių atneša ne tik sėkmę, bet ir vienišumą. „Harvard Business Review“ tyrimas rodo, kad vienatvę savo darbe patiria kas antras vadovas, iš kurių net 61 proc. jaučia neigiamą šios būsenos poveikį darbo rezultatams. Vadovui dažnai trūksta panašias problemas sprendžiančių ir tokiais pačiais iššūkiais gyvenančių bendraminčių.

 

Giedrius Valainis, Klaipėdos laivų interjeto „AROS MARINE“ vadovas sako, ISM Executive MBA jis atrado vadovų bendruomenę, kalbančią jo kalba, jį suprantančią ir gyvenančia tokia pačia rutina. Kaip pats sako, grupė, su kuria jam teko studijuoti, jį itin nustebino gerąja prasme, o apie tokius žmones, kuriuos čia atrado „galima tik pasvajoti“.

 

„Gyvenu Klaipėdoje, tad iki Vilniaus kaskart laukia tolimas kelias. Tačiau kiekvieną kartą važiuojant į studijas širdis tiesiog džiaugiasi, nes žinau, kad susitiksiu su kurso draugais, tris dienas praleisiu su kitais vadovais, o žinias gausiu iš aukščiausio lygio, specialiai pas mus atskrendančių dėstytojų iš pasaulio verslo mokyklų. ISM Executive MBA studijos yra unikali patirtis ir stipri pagalba vadovui. Nes čia patenki į vietą, kurioje pasidalinęs savo problemomis išgirsti „ir man taip buvo“. Tuomet gauni patarimą iš kito vadovo, sakančio „aš šitą situaciją sprendžiau tokiu būdu“  bei dažnu atveju, išgirdęs kitų patirtį, gali išvengti blogų sprendimų. Tad čia tu pasijauti, kad nesi vienas, kad su visais kalbi toje pačioje tonacijoje“, - sako ISM Executive MBA studentas.

 

 

Vadovai iš skirtingų industrijų

 

Per pastruosius kelerius metus kiekvienas vadovas suprato, kad pasaulis labai greitai keičiasi, todėl atviras naujovėms, inovacijoms ir inovatyvioms praktikoms turi būti ir pats lyderis. Nes atsparios organizacijos ir lyderiai yra tik tiek, kurie geba išsilaisvinti iš supančios rutinos, išeiti iš savo organizacijos ribų ir į ją pasižiūrėti iš šono. Milda Ivanauskienė, MO muziejaus vadovė  - kultūros atstovė, kuriai studijų metu teko unikali galimybė savo akiratį ir žinias praplėsti darbuojantis ir iš arčiau susipažįstant su kardinaliai kitos krypties įmonės (IT) darbu ir veikimo principais. ISM Executive MBA studentė dalijasi, jog susipažinimas su kitų sričių vadovais  lyderiui duoda itin daug – jis gali pasisemti naujų praktikų, jam kyla naujos idėjos, atrandami unikalūs darbo principai, kurie gali būti pritaikyti ir savoje organizacijoje.

 

 „Studijų metu teko dirbti komandoje, kuri ruošė verslo modelio vertinimą kolegos Šarūno Putriaus vadovaujamai organizacijai „Telesoftas“. Dirbti komandoje ir analizuoti visiškai kito profilio organizaciją buvo unikali patirtis, leidusi pamatyti visiškai kitą pasaulį, suprasti, kaip ir kokiais principais veikia tokio tipo įmonė. Galimybė apsikeisti informacija ir pabūti kitoje organizacijoje išplėtė mano matymą ir supratimą, kaip dalykus galima daryti kitaip. Labai džiaugiuosi, kad turėjau galimybę dirbti prie šio projekto, nes IT pasaulis dominuoja, o muziejus be jo taip pat neįmanomas.  Po šios užduoties pamačiau platesnius horizontus ir kur galima judėti toliau“, - sako M. Ivanauskienė.

 

 

Tuo tarpu Jonui Sakalauskui, Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro vadovui teko atsidurti kitoje barikadų pusėje ir EMBA studentus pakviesti į savo organizaciją strateginio plano ruošimui.

 

 „Kito vadovo įsileidimas į savo organizaciją sukelia tokius pat jausmus, kaip kito žmogaus įsileidimas į savo namus. Norisi rodyti tik gražiąją dalį, tačiau visuomet yra dalykų, kuriuos reikia sutaisyti, padažyti ar sutvarkyti. Įstaigose tapatu – nesinori pasakoti nesėkmių, nemalonu dėl degančių raudonų lempučių, juk viduje mes sau visi gražūs, vengiame kritikos, todėl kartais ieškome žmonių, kurie sako tik pozityvius dalykus. Tačiau kuomet vadovus įsileidi į savo organizaciją - tai yra galimybė atkreipti dėmesį į tas raudonas lemputes, kurios jau galbūt seniai dega ir kurias bandai pridengti. Tačiau žvilgsnis iš šono yra raktas į sėkmę. Tad vien dėl šių žalių ir raudonų lempučių identifikavimo verta tai daryti ir išeiti iš savo komforto zonos. Kuomet į organizaciją pasižiūri kitų akimis, pamatai ją kitoje šviesoje ir į ją grįžti su naujais sprendimais“, - sako J. Sakalauskas.

 

Studijų laikotarpiu lyderiams tenka dirbti keturiose skirtingose komandose su kitais vadovais iš įvairių industrijų. Šis metodas vadovams padeda artimai pažinti kitus lyderius, keistis tarpindustrine patirtimi, ugdyti kietuosius, darbo komandoje ir lyderystės įgūdžius vienai iš komandos narių organizacijai ruošiant strateginį, skaitmenizacijos ir lyderystės pokyčio planą.  Ketvirtasis pokyčių planas vykdomas Pietų Afrikos Respublikoje. Vadovai į kitą žemyną skrenda inicijuoti realaus pokyčio nevalstybinėje ar itin žymioje pasaulinėje organizacijoje.

 

Gera žmonių vadyba prasideda nuo savęs pažinimo

 

Vadovo darbe – finansinių, strateginių techninių sprendimų priėmimas – lengvoji dalis. Tikrieji išbandymai lyderio laukia žmonių vadyboje ir santykių kūrime. Tyrimai rodo, jog daugumai vadovų santykių su darbuotojais valdymas sekasi itin sunkiai, o reikalingų įgūdžių trūkumas atsiliepia komandos emocinei sveikatai - McKinsey apklausos duomenimis, 75 proc. respondentų nurodė, kad daugiausia streso jiems darbe sukelia jų tiesioginis vadovas. Tačiau dažną vadovą įtraukia kasdieniniai organizacijos rūpesčiai, todėl lyderystės įgūdžių vystymas atsiranda antrame plane.

 

ISM Executive MBA studijos – galimybė vadovui sustoti ir pasinerti į 12 mėnesių lyderystės kelionę. Visų studijų, užduočių, projektų ir darbo komandose metu pokyčio siekiantis vadovas gilinasi į savo elgesį bei sąmoningai jį keičia reflektuodamas, savo elgesį nagrinėdamas koučingo sesijų metu. Geriau save suprasti ir pasiekti lyderystės transformaciją vadovui padeda dar studijų pačioje pradžioje taip vadinamu 360 laipsnių metodu atliekamas vadovo reaktyvią ir proaktyvią elgseną, lyderystės potencialą bei efektyvumą matuojantis elgsenos tyrimas. Jis atliekamas apklausiant patį vadovą, jo komandos narius bei partnerius ar net labai artimus jo draugus.

 

Šį testą studijų metu atlikęs „Telesofto“ vadovas Šarūnas Putrius sako, kad jį itin nustebino šio tyrimo gylis, o gauti rezultatai leido stebėti, keisti savo elgseną ir išsikelti naujus tikslus. „Į šį elgsenos tyrimą turi įsitraukti itin daug žmonių - kolegos, artimieji, draugai. Todėl galutinis vaizdas, kurį tu gauni, labai išsamus. Tai mane itin nustebino. Šis testas padėjo pamatyti save iš šalies bei suprasti, kaip mane mato kiti. O šis paveikslas neretai gali labai skirtis nuo turimo įsivaizdavimo. Pradėjau stebėti savo reaktyvią elgseną, atradau savo stipriąsias ir silpnąsias puses. Iš šio lyderystės efektyvumo tyrimo itin daug pasiėmau ir išsikėliau tikslus ateičiai, kurių sieksiu ir kuriuos bandysiu įgyvendinti“, - sako Š. Putrius.

 

Studijas jau įpusėjęs „Telesofto“ vadovas šią patirtį įvardija kaip „tikrą energijos bombą“, todėl jau šiandien žino, kad pasibaigus studijoms jam jų labai trūks.

 

„Studijų metu tu gauni labai daug energijos. Po trijų su kitais vadovais praleistų dienų į namus grįžti pilnas idėjų, noro keisti ir imtis pokyčių. Tad jau dabar matau, kad pasibaigus studijoms man jų labai trūks. Jau šiandien sukasi mintys, iš kur reikės toliau semtis įkvėpimo, idėjų ir palaikymo“, - sako Š. Putrius.

 

 

ISM Executive MBA studijos yra sudėliotos tokiu principu, kad studijų laikas ir struktūra būtų patogūs kiekvienam vadovui. Studijos trunka metus laiko, tris dienas per mėnesį.

 

Visų studijų metu EMBA studentus lydi ir savo patirtimi dalijasi profesionalai iš Lietuvos bei iš  penkių geriausių pasaulio verslo mokyklų (pagal „Financial Times“ reitingą), kaip šiemet vizitavęs Peter Moran, London Business School kelis metus iš eilės nominuotas kaip geriausias Strategy lektorius ar Jean-Philippe Bonardi, HEC Laussane strategijos ir lyderystės lektorius bei kiti.

 

ISM Executive MBA studijos prasideda lapkričio 24 d.Daugiau informacijos ČIA.

Alan Matcham, ISM Executive MBA studijų lektorius, lyderystės ir strategijos ekspertas, dėstantis prestižiniuose pasaulio universitetuose

 

Kas bendro tarp MO muziejaus, inovatyvių sprendimų bendrovės „Telesoftas”, Lietuvos  nacionalinio operos ir baleto teatro bei su laivų interjeru dirbančios įmonės „Aros Marine” vadovų? Visi šie aukščiausiojo lygio vadovai tuomet, kai atrodo jau pasiekė viską, pasirinko tobulėjimo, žinių ir lyderystės transformacijos kelionę ISM Executive MBA studijose. Tačiau ko aukščiausiojo lygio vadovai, kurie atrodo turi sukaupę solidžią patirtį, patyrę ne vieną išbandymą ir sukūrę ne vieną sėkmingą projektą ieško studijose?

 

Iš pirmo žvilgsnio vadovo darbas gali atrodyti kaip svajonių karjera – statusas, puikus atlyginimas ir autoritetas. Tačiau aukščiausioji pozicija daugeliui lyderių atneša ne tik sėkmę, bet ir vienišumą. „Harvard Business Review“ tyrimas rodo, kad vienatvę savo darbe patiria kas antras vadovas, iš kurių net 61 proc. jaučia neigiamą šios būsenos poveikį darbo rezultatams. Vadovui dažnai trūksta panašias problemas sprendžiančių ir tokiais pačiais iššūkiais gyvenančių bendraminčių.

 

Giedrius Valainis, Klaipėdos laivų interjeto „AROS MARINE“ vadovas sako, ISM Executive MBA jis atrado vadovų bendruomenę, kalbančią jo kalba, jį suprantančią ir gyvenančia tokia pačia rutina. Kaip pats sako, grupė, su kuria jam teko studijuoti, jį itin nustebino gerąja prasme, o apie tokius žmones, kuriuos čia atrado „galima tik pasvajoti“.

 

„Gyvenu Klaipėdoje, tad iki Vilniaus kaskart laukia tolimas kelias. Tačiau kiekvieną kartą važiuojant į studijas širdis tiesiog džiaugiasi, nes žinau, kad susitiksiu su kurso draugais, tris dienas praleisiu su kitais vadovais, o žinias gausiu iš aukščiausio lygio, specialiai pas mus atskrendančių dėstytojų iš pasaulio verslo mokyklų. ISM Executive MBA studijos yra unikali patirtis ir stipri pagalba vadovui. Nes čia patenki į vietą, kurioje pasidalinęs savo problemomis išgirsti „ir man taip buvo“. Tuomet gauni patarimą iš kito vadovo, sakančio „aš šitą situaciją sprendžiau tokiu būdu“  bei dažnu atveju, išgirdęs kitų patirtį, gali išvengti blogų sprendimų. Tad čia tu pasijauti, kad nesi vienas, kad su visais kalbi toje pačioje tonacijoje“, - sako ISM Executive MBA studentas.

 

 

Vadovai iš skirtingų industrijų

 

Per pastruosius kelerius metus kiekvienas vadovas suprato, kad pasaulis labai greitai keičiasi, todėl atviras naujovėms, inovacijoms ir inovatyvioms praktikoms turi būti ir pats lyderis. Nes atsparios organizacijos ir lyderiai yra tik tiek, kurie geba išsilaisvinti iš supančios rutinos, išeiti iš savo organizacijos ribų ir į ją pasižiūrėti iš šono. Milda Ivanauskienė, MO muziejaus vadovė  - kultūros atstovė, kuriai studijų metu teko unikali galimybė savo akiratį ir žinias praplėsti darbuojantis ir iš arčiau susipažįstant su kardinaliai kitos krypties įmonės (IT) darbu ir veikimo principais. ISM Executive MBA studentė dalijasi, jog susipažinimas su kitų sričių vadovais  lyderiui duoda itin daug – jis gali pasisemti naujų praktikų, jam kyla naujos idėjos, atrandami unikalūs darbo principai, kurie gali būti pritaikyti ir savoje organizacijoje.

 

 „Studijų metu teko dirbti komandoje, kuri ruošė verslo modelio vertinimą kolegos Šarūno Putriaus vadovaujamai organizacijai „Telesoftas“. Dirbti komandoje ir analizuoti visiškai kito profilio organizaciją buvo unikali patirtis, leidusi pamatyti visiškai kitą pasaulį, suprasti, kaip ir kokiais principais veikia tokio tipo įmonė. Galimybė apsikeisti informacija ir pabūti kitoje organizacijoje išplėtė mano matymą ir supratimą, kaip dalykus galima daryti kitaip. Labai džiaugiuosi, kad turėjau galimybę dirbti prie šio projekto, nes IT pasaulis dominuoja, o muziejus be jo taip pat neįmanomas.  Po šios užduoties pamačiau platesnius horizontus ir kur galima judėti toliau“, - sako M. Ivanauskienė.

 

 

Tuo tarpu Jonui Sakalauskui, Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro vadovui teko atsidurti kitoje barikadų pusėje ir EMBA studentus pakviesti į savo organizaciją strateginio plano ruošimui.

 

 „Kito vadovo įsileidimas į savo organizaciją sukelia tokius pat jausmus, kaip kito žmogaus įsileidimas į savo namus. Norisi rodyti tik gražiąją dalį, tačiau visuomet yra dalykų, kuriuos reikia sutaisyti, padažyti ar sutvarkyti. Įstaigose tapatu – nesinori pasakoti nesėkmių, nemalonu dėl degančių raudonų lempučių, juk viduje mes sau visi gražūs, vengiame kritikos, todėl kartais ieškome žmonių, kurie sako tik pozityvius dalykus. Tačiau kuomet vadovus įsileidi į savo organizaciją - tai yra galimybė atkreipti dėmesį į tas raudonas lemputes, kurios jau galbūt seniai dega ir kurias bandai pridengti. Tačiau žvilgsnis iš šono yra raktas į sėkmę. Tad vien dėl šių žalių ir raudonų lempučių identifikavimo verta tai daryti ir išeiti iš savo komforto zonos. Kuomet į organizaciją pasižiūri kitų akimis, pamatai ją kitoje šviesoje ir į ją grįžti su naujais sprendimais“, - sako J. Sakalauskas.

 

Studijų laikotarpiu lyderiams tenka dirbti keturiose skirtingose komandose su kitais vadovais iš įvairių industrijų. Šis metodas vadovams padeda artimai pažinti kitus lyderius, keistis tarpindustrine patirtimi, ugdyti kietuosius, darbo komandoje ir lyderystės įgūdžius vienai iš komandos narių organizacijai ruošiant strateginį, skaitmenizacijos ir lyderystės pokyčio planą.  Ketvirtasis pokyčių planas vykdomas Pietų Afrikos Respublikoje. Vadovai į kitą žemyną skrenda inicijuoti realaus pokyčio nevalstybinėje ar itin žymioje pasaulinėje organizacijoje.

 

Gera žmonių vadyba prasideda nuo savęs pažinimo

 

Vadovo darbe – finansinių, strateginių techninių sprendimų priėmimas – lengvoji dalis. Tikrieji išbandymai lyderio laukia žmonių vadyboje ir santykių kūrime. Tyrimai rodo, jog daugumai vadovų santykių su darbuotojais valdymas sekasi itin sunkiai, o reikalingų įgūdžių trūkumas atsiliepia komandos emocinei sveikatai - McKinsey apklausos duomenimis, 75 proc. respondentų nurodė, kad daugiausia streso jiems darbe sukelia jų tiesioginis vadovas. Tačiau dažną vadovą įtraukia kasdieniniai organizacijos rūpesčiai, todėl lyderystės įgūdžių vystymas atsiranda antrame plane.

 

ISM Executive MBA studijos – galimybė vadovui sustoti ir pasinerti į 12 mėnesių lyderystės kelionę. Visų studijų, užduočių, projektų ir darbo komandose metu pokyčio siekiantis vadovas gilinasi į savo elgesį bei sąmoningai jį keičia reflektuodamas, savo elgesį nagrinėdamas koučingo sesijų metu. Geriau save suprasti ir pasiekti lyderystės transformaciją vadovui padeda dar studijų pačioje pradžioje taip vadinamu 360 laipsnių metodu atliekamas vadovo reaktyvią ir proaktyvią elgseną, lyderystės potencialą bei efektyvumą matuojantis elgsenos tyrimas. Jis atliekamas apklausiant patį vadovą, jo komandos narius bei partnerius ar net labai artimus jo draugus.

 

Šį testą studijų metu atlikęs „Telesofto“ vadovas Šarūnas Putrius sako, kad jį itin nustebino šio tyrimo gylis, o gauti rezultatai leido stebėti, keisti savo elgseną ir išsikelti naujus tikslus. „Į šį elgsenos tyrimą turi įsitraukti itin daug žmonių - kolegos, artimieji, draugai. Todėl galutinis vaizdas, kurį tu gauni, labai išsamus. Tai mane itin nustebino. Šis testas padėjo pamatyti save iš šalies bei suprasti, kaip mane mato kiti. O šis paveikslas neretai gali labai skirtis nuo turimo įsivaizdavimo. Pradėjau stebėti savo reaktyvią elgseną, atradau savo stipriąsias ir silpnąsias puses. Iš šio lyderystės efektyvumo tyrimo itin daug pasiėmau ir išsikėliau tikslus ateičiai, kurių sieksiu ir kuriuos bandysiu įgyvendinti“, - sako Š. Putrius.

 

Studijas jau įpusėjęs „Telesofto“ vadovas šią patirtį įvardija kaip „tikrą energijos bombą“, todėl jau šiandien žino, kad pasibaigus studijoms jam jų labai trūks.

 

„Studijų metu tu gauni labai daug energijos. Po trijų su kitais vadovais praleistų dienų į namus grįžti pilnas idėjų, noro keisti ir imtis pokyčių. Tad jau dabar matau, kad pasibaigus studijoms man jų labai trūks. Jau šiandien sukasi mintys, iš kur reikės toliau semtis įkvėpimo, idėjų ir palaikymo“, - sako Š. Putrius.

 

 

ISM Executive MBA studijos yra sudėliotos tokiu principu, kad studijų laikas ir struktūra būtų patogūs kiekvienam vadovui. Studijos trunka metus laiko, tris dienas per mėnesį.

 

Visų studijų metu EMBA studentus lydi ir savo patirtimi dalijasi profesionalai iš Lietuvos bei iš  penkių geriausių pasaulio verslo mokyklų (pagal „Financial Times“ reitingą), kaip šiemet vizitavęs Peter Moran, London Business School kelis metus iš eilės nominuotas kaip geriausias Strategy lektorius ar Jean-Philippe Bonardi, HEC Laussane strategijos ir lyderystės lektorius bei kiti.

 

ISM Executive MBA studijos prasideda lapkričio 24 d.Daugiau informacijos ČIA.

magnifiercrosschevron-downarrow-up