2022.07.05

Lietuvai metamas iššūkis: Europa kviečia žiedines organizacijas ir kūrėjus prisistatyti

ISM studentų reklamos sukosi Lietuvos įmonių „Meta“ paskyrose: kuri sulaukė daugiausiai dėmesio?

2023.11.17

EMBA experience evening: Going beyond product and service strategy. September 13th | 6 pm

2023.11.16

Už horizontų: ISM EMBA studijos ir konsultacinė patirtis PAR Rugsėjo 29 d. | 17:00 val.

2023.11.16

Rugsėjo 29-30 dienomis Europoje vyks renginys „Making It Circular! Challenge 2021“. Tai pirmas kartas, kai įvairios organizacijos bei kūrėjai iš visos Europos savo veikla prisidedantys prie žiedinės ekonomikos (kuri apima įvairių produktų sąmoningą vartojimą, jų perdirbimą ir pakartotinį naudojimą) kūrimo, bus suburti varžytis, pristatyti savo geriausias strategijas ir dalintis patirtimi, dirbant su plastiku pagal žiedinės ekonomikos principus. Dviejų dienų renginį, kurį sudarys konferencija ir konkursas, organizuoja „Horizon 2020“ projektas „Pop-Machina“. Renginys yra nemokamas ir vyks internetu.

 

Justina Gineikienė

„Šiandien, galima sakyti, gyvename naujo plastiko ekonomikoje: nuo 1960 m. pasaulyje plastiko gamyba ir vartojimas išaugo 20 kartų ir nepaliaujamai auga toliau. Tik 20 proc. šio kiekio yra perdirbama. Plastikas turi savų privalumų, tačiau turime rasti sprendimų, kaip eliminuoti jo atliekas, padidinti jo vertę ir naudoti efektyviai. Trumpai tariant, ekonomika turi tapti žiedine“, – teigia Justina Gineikienė, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto, kuris yra vienas iš „Pop-Machina“ projektą įgyvendinančių partnerių, profesorė.

Prof. dr. J. Gineikienė atkreipia dėmesį, jog skirtingos šalys žiedinėje ekonomikoje yra pasiekusios skirtingą lygį bei turi savitą, naudingą patirtį, sprendžiant plastiko atliekų problemą. Taigi, suburiant visus, dirbančius šioje srityje ir sudarant galimybę jiems dalintis savo patirtimi, turime ženkliai didesnes galimybes rasti efektyvius sprendimus globaliu mastu. „Šio renginio tikslas dalintis žiniomis, siekiant proveržio žiedinio plastiko srityje. Politikos formuotojai, įmonės, nevyriausybinės organizacijos yra kviečiamos dalyvauti renginyje ir prisijungti prie apskritojo stalo diskusijų arba tiesiog dalyvauti kaip pranešimų bei diskusijų klausytojai, užduoti rūpimus klausimus“, – pasakoja prof. dr. J. Gineikienė.

 

Pirmąją renginio dieną vyks konferencija, o antroji diena skirta konkursui. Pirmosios dienos pranešimai bus aktualūs valdžios institucijoms visoje Europoje, kurios atsakingos už pokyčius savo mieste žiedinės ekonomikos srityje. Viena pagrindinių temų bus būtent apie tai, kaip paversti miestus žiediniais. Antroji konferencijos tema susijusi su moksliniais tyrimais, atliekamais žiedinio plastiko srityje, ir rekomendacijomis, kaip taikyti atradimus praktikoje. Konferencijoje bus galima išgirsti ne tik sėkmės istorijas, bet ir sužinoti apie novatoriškus žiedinius verslo modelius. Konferencijoje pranešimus skaitys 15 pranešėjų, tarp kurių tokių organizacijų, kaip UNESDA, „Plastic Bank“, „Zero Waste Europe“, „Žiedinio miesto deklaracija“ (angl. the Declaration of Circular City), Belgijos žiedinė ir socialiai įsitraukusi lyderių įmonių grupė „Vites“ (Spit), Barselonos gamybos laboratorijos („FabLab“) ir Katalonijos pažangios architektūros instituto atstovai.

 

Antroji renginio diena, kuri skirta konkursui, apims tris temas: žiedinio plastiko produktus, informacinių ir ryšių technologijų priemones žiediniam plastikui ir socialines įmones, dirbančias su žiediniu plastiku. Organizacijos, kūrėjai, dirbantys su žiediniu plastiku, iš visos Europos yra kviečiami teikti savo sėkmės istorijas. 15 atrinktųjų turės galimybę pristatyti savo istoriją bei pasiekimus renginio metu ir varžytis dėl prizo.

 

Apie „Pop-Machina“ projektą

 

„Pop-Machina“ – tai ES programos „Horizontas 2020” finansuojamas projektas, kurį įgyvendinant moksliniais atradimais, juos iš laboratorijos perkeliant į rinką, siekiama įveikti ir aplinkosauginius iššūkius. Projektas gimė iš idėjos parodyti, kad kuriantys gyventojai (angl. makers), burdamiesi į judėjimus, ir bendros gamybos (angl. collaborative production) modelis gali nuvesti šalis žiedinės ekonomikos link. „Pop-Machina“ projekte dalyvauja 23 partneriai iš 7 šalių, kurie ne tik atliks mokslinius tyrimus, bet ir kurs inovacijas įgyvendindami pilotinius projektus – skirtinguose Europos miestuose bus steigiamos žiedinės kūrybinės dirbtuvės (angl. circular makerspaces). Pilotinius projektus planuojama įgyvendinti Belgijoje, Turkijoje, Lietuvoje, Graikijoje, Ispanijoje ir Nyderlanduose. Daugiau informacijos apie projektą ir jo atliekamus tyrimus galima rasti tinklalapyje adresu www.pop-machina.eu.

Rugsėjo 29-30 dienomis Europoje vyks renginys „Making It Circular! Challenge 2021“. Tai pirmas kartas, kai įvairios organizacijos bei kūrėjai iš visos Europos savo veikla prisidedantys prie žiedinės ekonomikos (kuri apima įvairių produktų sąmoningą vartojimą, jų perdirbimą ir pakartotinį naudojimą) kūrimo, bus suburti varžytis, pristatyti savo geriausias strategijas ir dalintis patirtimi, dirbant su plastiku pagal žiedinės ekonomikos principus. Dviejų dienų renginį, kurį sudarys konferencija ir konkursas, organizuoja „Horizon 2020“ projektas „Pop-Machina“. Renginys yra nemokamas ir vyks internetu.

 

Justina Gineikienė

„Šiandien, galima sakyti, gyvename naujo plastiko ekonomikoje: nuo 1960 m. pasaulyje plastiko gamyba ir vartojimas išaugo 20 kartų ir nepaliaujamai auga toliau. Tik 20 proc. šio kiekio yra perdirbama. Plastikas turi savų privalumų, tačiau turime rasti sprendimų, kaip eliminuoti jo atliekas, padidinti jo vertę ir naudoti efektyviai. Trumpai tariant, ekonomika turi tapti žiedine“, – teigia Justina Gineikienė, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto, kuris yra vienas iš „Pop-Machina“ projektą įgyvendinančių partnerių, profesorė.

Prof. dr. J. Gineikienė atkreipia dėmesį, jog skirtingos šalys žiedinėje ekonomikoje yra pasiekusios skirtingą lygį bei turi savitą, naudingą patirtį, sprendžiant plastiko atliekų problemą. Taigi, suburiant visus, dirbančius šioje srityje ir sudarant galimybę jiems dalintis savo patirtimi, turime ženkliai didesnes galimybes rasti efektyvius sprendimus globaliu mastu. „Šio renginio tikslas dalintis žiniomis, siekiant proveržio žiedinio plastiko srityje. Politikos formuotojai, įmonės, nevyriausybinės organizacijos yra kviečiamos dalyvauti renginyje ir prisijungti prie apskritojo stalo diskusijų arba tiesiog dalyvauti kaip pranešimų bei diskusijų klausytojai, užduoti rūpimus klausimus“, – pasakoja prof. dr. J. Gineikienė.

 

Pirmąją renginio dieną vyks konferencija, o antroji diena skirta konkursui. Pirmosios dienos pranešimai bus aktualūs valdžios institucijoms visoje Europoje, kurios atsakingos už pokyčius savo mieste žiedinės ekonomikos srityje. Viena pagrindinių temų bus būtent apie tai, kaip paversti miestus žiediniais. Antroji konferencijos tema susijusi su moksliniais tyrimais, atliekamais žiedinio plastiko srityje, ir rekomendacijomis, kaip taikyti atradimus praktikoje. Konferencijoje bus galima išgirsti ne tik sėkmės istorijas, bet ir sužinoti apie novatoriškus žiedinius verslo modelius. Konferencijoje pranešimus skaitys 15 pranešėjų, tarp kurių tokių organizacijų, kaip UNESDA, „Plastic Bank“, „Zero Waste Europe“, „Žiedinio miesto deklaracija“ (angl. the Declaration of Circular City), Belgijos žiedinė ir socialiai įsitraukusi lyderių įmonių grupė „Vites“ (Spit), Barselonos gamybos laboratorijos („FabLab“) ir Katalonijos pažangios architektūros instituto atstovai.

 

Antroji renginio diena, kuri skirta konkursui, apims tris temas: žiedinio plastiko produktus, informacinių ir ryšių technologijų priemones žiediniam plastikui ir socialines įmones, dirbančias su žiediniu plastiku. Organizacijos, kūrėjai, dirbantys su žiediniu plastiku, iš visos Europos yra kviečiami teikti savo sėkmės istorijas. 15 atrinktųjų turės galimybę pristatyti savo istoriją bei pasiekimus renginio metu ir varžytis dėl prizo.

 

Apie „Pop-Machina“ projektą

 

„Pop-Machina“ – tai ES programos „Horizontas 2020” finansuojamas projektas, kurį įgyvendinant moksliniais atradimais, juos iš laboratorijos perkeliant į rinką, siekiama įveikti ir aplinkosauginius iššūkius. Projektas gimė iš idėjos parodyti, kad kuriantys gyventojai (angl. makers), burdamiesi į judėjimus, ir bendros gamybos (angl. collaborative production) modelis gali nuvesti šalis žiedinės ekonomikos link. „Pop-Machina“ projekte dalyvauja 23 partneriai iš 7 šalių, kurie ne tik atliks mokslinius tyrimus, bet ir kurs inovacijas įgyvendindami pilotinius projektus – skirtinguose Europos miestuose bus steigiamos žiedinės kūrybinės dirbtuvės (angl. circular makerspaces). Pilotinius projektus planuojama įgyvendinti Belgijoje, Turkijoje, Lietuvoje, Graikijoje, Ispanijoje ir Nyderlanduose. Daugiau informacijos apie projektą ir jo atliekamus tyrimus galima rasti tinklalapyje adresu www.pop-machina.eu.

magnifiercrosschevron-downarrow-up